mandag 12. oktober 2009

Tur?


Tja. Dagen tur er vel kanksje ikke kvalifisert for å være med i bloggen min?

Til tross for strålende solskinn og klar himmel har jeg mot all fornuft ikke vært på fjelltur i dag. Hvorfor det? Akkurat nå krever studiet sitt - og siden jeg har to oppgaver som skal være feridig i løpet av kort tid, må jeg jobbe alt jeg kan. Jeg avsluttet riktignok oppgaveskrivingen ca 16.30, men siden min datter er på besøk fra Volda, kunne jeg jo ikke bare stikke av heller...og hun hadde ivitert sin "ferske" kjæreste på besøk for besiktigelse. Og det var selvfølgelig en kjekk og hyggelig, ung mann! Men da de to turtelduene forlot huset sånn klokken 20, var nattemørket senket seg og noen fjelltur kom ikke på tale. Men...en løpetur?


Joda, jeg fikk på meg treningstøy og joggesko. Og i Fjelleveien er det tross alt gatelys, så jeg så hvor jeg satte foten. Nå er ikke joggeturer det aller morsomste jeg vet, så det er godt å ha med seg Ipoden. Oppvarming til Podkast med PILS - Populærmusikk Ispedd Litt Sladder gjør seg. Sørover Fjellveien til Hesten trenger hvile, snur nordover, nå med Belinda Carlisle på øret - Heaven is a Place on Earth...ha; 80-tallet egner seg godt til å løpe til! Så kom det plutselig en irsk folketone. Riverdance i Fjellveien? Tror ikke det...men løpesettet ble litt merkelig kjente jeg...


Like forbi Mulesvingene fikk jeg plutselig øye på en liten ball som beveget seg i hurtig tempo - et lite Bolla Pinnsvin var ute på jakt, men likte ikke at jeg kom løpende. Alle piggene ut! Forbi sekundærstasjonene og videre ut hele Fjellveien, musikken endrer stadig karakter, latinske rytmer, Coldplay, Ballroom Blitz med Nina Hagen gir ny energi, jeg løper forbi Bolla Pinnsvin en gang til og plutselig er jeg jammen tilbake ved Mulesvingene. Siden det var så god driv i musikken da, fortsatte jeg til stikkveien ned Persenbakken, roet ned til tonene av Don't go Chasing Waterfalls - og var brått hjemme.

Svett i hodebunnen - og i følge pulsklokken hadde jeg vært oppe i en ganske høy maxpuls, og det var vel meningen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar