fredag 23. oktober 2009

Stord

3 dager på Stord - i vakkert høstvær og en scenografi som kan få nasjonalfølelsen til å svulme. Løvskogen lyser i gult, oransje, rødt, brunt og innimellom grønt. Fantastisk flott!

Så da er det litt sørgelig å sitte inne og se ut på alt det vakre....
Men da vi slapp ut fra forelseningssalen (spennende forelesninger om forskningsmetode!) på onsdag og kom hjem til studentheimen, kunne jeg endelig bevege meg litt!
Ut på tur, først på fortauet i boligbebyggelsen, så langs lysløype litt mer ut i terreng. Men turen ble kort siden vi skulle til med gruppearbeid.
Neste dag var like vakker - men den ene forelseseren vår hadde en original innfallsvinkel til kvalitativ metode; vi dro til Galleri Giga i Leirvik, en flott opplevelse! Og at en gallerieieren er en venn av en venn, er jo litt morsomt. Men når ku-utstillingen åpner vil jeg tilbake!
Etter skoletid torsdag fikk jeg med meg en hyggelig medstudent, og sammen fant vi fram til en skogsløype, og i høstluften fikk vi snakket både faglig og sosialt. Jeg tror nok at vårt videre gruppearbeid skal fungere godt! Fredag var det hjemreise, men det ble tid til et middagsbesøk i Prestegarden på veien. Hyggelig med familie som tar så godt imot!

1 kommentar: