tirsdag 13. oktober 2009

Litt i overkant...



...med en tur nummer to denne dagen? Men "solen skein så blidig" - som det synges i Fjellveisangen.


Så etter foreldresamtale, og etter å ha fortært middag laget av grei sønn i huset, tok jeg på meg joggesko og gikk ut i den fremdeles kalde og fine høstdagen.
Kunne kjenne på lårmuskulaturen at den hadde vært i aktivitet dagen før også, så opp Mulesvingene tok jeg det ganske med ro. Her fant jeg forresten noen rognetrær som fremdeles var fullt "påkledd" - samtlige andre rognetrær jeg har tatt bilder av denne høsten har hatt røde bær på nakne greiner. Hmm..mindre vind her, kanksje?
Eller andre teorier?


Oppover Skredderdalen møtte jeg mange på vei nedover, regner med at en del av de har gått opp Stoltzen. Den stien som i forrige uke var en elv, hadde krympet inn igjen til ingenting og det var tørt og fint oppover dalen. Gikk videre til demningen og tok opp mot Brushytten, jammen var det folksomt der også! Underveis beundret jeg nydelige gule bjørketrær, røde rognebær, fine oransje/grønne/gule farger på bøketrærne og gress og strå i kunstferidge former. Synd det er så få dager vi virkelig kan nyte synet! Det er ikke helt det samme i regnvær.




Tidligere på dagen da jeg kjørte bil hjem fra Hunstad - fikk jeg et nytt perspektiv på Fløyen; "En fjelltopp som troner like ovenfor Starefossen...hmmm der har jeg ikke vært så vidt jeg kan huske???" På veien nedover tenkte jeg på dette, og lurte på hvor stien ut dit gikk. Så da en sti gikk i den retningen jeg mente det måtte være, fulgte jeg den sørover. Men det var ikke helt dagen for utforsking, lårene mine protesterte og litt trøtt i kroppen bestemte jeg meg for å ta neste sti vestover igjen. Det gode med å gå på Fløyen er jo at uansett hvilken sti du roter deg inn på, kan en umulig rote seg vekk. Byen og de andre fjellene ligger der som veivisere, og ganske riktig snart dukket den vanlige turveien opp foran meg....men neste gang.....


Full fart forbi Fløyvarden - og gjennom skogen. Igjen hadde jeg selskap av Herreavdelingen på øret, og de to mennene jeg traff så litt rarrt på meg da jeg kom full av latter nedover trappene. Pytt - videre nedover Tippetue og via Breistølen hjem. Godt med en kopp kaffe foran pc'en da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar