lørdag 3. oktober 2009

Ny tur, men ikke på fjellet!




Solskinnet ble kortvarig. Riktignok forlot jeg huset ikledd regnbukse og (nyinnkjøpt) regnjakke i regn.. Solen dukket opp og lurte oss for en stund, men dagens uteaktiviteter ble avsluttet i øsende, kaldt regn.





Turen denne gangen gikk, ikke til fjells, men gjennom byen. Ned Steinkjelleren, bort Øvregaten og forbi jernbanen og over Gamle Nygårdsbro. Her kunne jeg konstatere at det meste er klart for Bybanen, og at graveaktiviteten er i ferd med å ferdigstilles. Bien bar/kafe på Danmarksplass har heldigvis overlevd beleiringen av gravemaskiner oggjerder. I krysset ved Ibsensgate treff jeg en tidligere elev og hadde selskap resten av turen opp til Nymarksbanen - som var dagens turmål. Og hvorfor det? Jo Døves idrettsklubb arrangerer mesterskap, og min sønn spiller på laget. Selv om jeg ble nektet å ta med bannere med HEIA, kunne jeg jo være entusistisk tilskuer på sidelinjen sammen med andre foreldre og venner.

Kampen startet i solskinn, og Bergen hadde ballen på riktig side av banen mesteparten av tiden. De få gangene Oslo B fikk ballen over på Bergenssiden, ble ballen stoppet effektivt av forsvaret. Keeper hadde nesten en alt for lett jobb. Men til tross for at ballen var på Oslolaget sin halvdel, manglet målene. Og da regnet kom, mistet kampen litt intensitet, for det ble både vått og kaldt for fotballspillere og publikum. Men heldigvis kunne vi etterhvert varme oss på de to målene som Oslo B slapp inn. En søkkvåt sønn, relativt fornøyd med kampen kjørte oss hjem.



Godt å få av regntøy og på med tøflene. Og siden det er 3.oktober og bursdagen min, kan det jo hende det blir noe godt til kvelds?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar