lørdag 13. februar 2010

Dagen derpå?


I går var jeg på hyggelig sosialt samvær med kollegaer, deilig mat, sjampanje og rødvin. Og prat helt til klokken 3 om natten, og deretter spasertur fra Årstad og hjem. Det betydde at jeg var i seng litt før 4 , og jeg må nok innrømme at jeg er blitt for gammel for sånt! Dagen begynte trått, men rundt klokken 15.00 fant jeg ut at nå var det på tide å gå ut i det fine solskinnet.

Utstyrt med brodder tok jeg fatt på oppstigningen fra Fjellveien og opp mot Skansemyren, derfra gikk jeg videre opp Kamveien. Der veien svinger av mot Knatten gikk jeg innover veien, ytterst på pynten satte jeg meg ned på en benk og nøt sol og utsikt! Og oppdaget at det ble nok ingen bilder fra dagens tur; batteriet i mobilen var flatt....Dagens tekst er derfor illustrert med et bilde fra en tidligere tur - men i samme område!

Etter en kort pause gikk jeg videre innover en skogssti, her fikk jeg gå helt i ensomhet. Stien var godt opptråkket, men solen kom ikke ned gjennom trærne. Ikke ør jeg kom ut på hovedveien fra Brushytten traff jeg folk igjen. Det er fremdeles ganske mange som både aker og går på ski, men snøen er ganske hard og jeg tror ikke jeg tør å prøve å stå ned bakkene på sånn snø. Fra Fløysletten gikk jeg nedover til barnehagene og videre nedover Fløysvingene, Helt nede ved Hestebergveien ombestemte jeg meg og gikk tvers over til Tippetue, og fulgte ned til Fjellveien...mange morsomme navn på Fløyen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar