lørdag 30. januar 2010

Studiesamling på Stord


Endelig tid for studiesamling - den ene av to denne våren. Det er sjelden vi master IKT studenter treffes så det er hyggelig når det skjer. Temaet denne gangen var akademisk skriving - noe jeg føler litt motstand mot, men som våre lærere sier er helt nødvendig hvis vi skal bli tatt alvorlig i forskningskretser. Hmmm...vet ikke hvor mye forskning jeg får lyst til å drive med etter dette kurset - det er jammen ikke lett å gjøre gode forkningsopplegg, og skrive om det! Heldigvis er masteroppgaven bare et bittelite forskningsopplegg, men akkurat nå føles det litt overveldende!


Så etter flere timer med forelesning, gruppearbeid og faglig snakk i pauser var det godt å ta på joggesko med brodder. Men det ble lite jogging, og mye gåing. Og siden det allerede var mørkt holdt jeg meg til opplyste veier. Der jeg hadde løpt i høst, var det greitt å gå. Forbi en barnehage og opp til en nybygd skole. En bakke var brukt til aking, men med mine flotte brodder var det bakre til å gå rett ned. Ut i en lysløype, forbi et idrettstadion, og inn i byggefeltet. Heldigvis har jeg god stedsans, men turen ble litt for kort og jeg slengte på et par runder i nærmiljøet rundt studenthyblene på Ådland - der for det rotete sporet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar