søndag 17. januar 2010

Søndagstur



Siden det er søndag, går man søndagstur...i dag med min søster. Vi var blitt enig om å gå til fots, snøfallet så tungt og vått ut. Ved avmarsj fant vi ut at vi hadde tenkt forskjellig - hun mente til fots fra Fløybanen, mens jeg mente til fots hele veien. Vi ble enig om at vi hadde god tid - og tok bena fatt. Og nåp har jeg byttet ut molilen min med en som har GPS - og et program som registrerer hvor jeg går....så her kommer løypetraseen som bilde fra Google Earth - morsomt. For de som ikke er godt kjent på kartet, kan jeg fortelle at ruten går opp Skredderdalen (overraskelse??), denne gangen helt til Nedrediket. Der tok vi til høyre opp mot Åsebu, men fortsatte snarveien ned mot Skomakerdik-veien. Her tok vi en lengre pause, på bildet går jeg frem og tilbake på samme sted...


Årsaken til at vi gjorde en lengre pause her, var at jeg hadde tatt med ved i ryggsekken. Å brenne bål er noe av det gøyeste jeg vet. Da vekker jeg til live urtidsmenneske i meg, og jeg elsker å mate ilden og holde flammen ved like. Og så lukter det så godt! Vel, jeg tente opp bålet, og vi hadde knapt satt oss ned før vi fikk selskap av en damen med hund. Hun spurte pent om å få dele bålet med oss, og det var jo bare hyggelig! At damen hadde hund med var ytterligere et plusspoeng - som hundeløse hunde-elskere ble både jeg og min søster svært opptatt av dyret.

Nåvel, vi drakk kakao, så på flammene og pratet sammen, etter en tid fant vi ut at vi måtte vel slukke bålet før vi forlot det. Med mengder av snø rundt omkring var ikke det noe problem. Vi gikk videre, bort til trappen ved Fløyvarden. Den var ganske isete enkelte steder, men med godt tak i gelenderet og baklengs forsering, gikk det bra. Videre gikk vi skogsveien nedover mot Tippetue, like etter vi svingte av veien ned mot Breistølen, begynte mobilen å klage veldig: den var tom for batteri! Turen slutter med andre ord ikke der flagget er - bare batteriet som er tomt! I følge programmet er ruten 8,96 km, så vet vi det!

Hm...tror jeg må skaffe et nytt batteri- kan ikke ha GPS som gir opp etter to timer på tur! Vel hjemme fikk jeg liv i den igjen og kan dokumentere at og hvor jeg har gått!
Bilder fra turen får komme senere - fant ikke ut om jeg kunne kjøre to ting samtidig på mobilen...så min søster sin mobil var kamera.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar