fredag 25. desember 2009

Snø




Snø er vakkert der det ligger på bakken. Mye lysere og triveligere blir det også. Men når en prøver å gå på tur i snø som rekker opp over knærne, blir det ganske svett.
Her forleden dag hadde jeg tenkt med til skogs for å hente mose til diverse juledekorasjoner, men siden jeg ikke hadde noe å bære mose, kvister og lyng i, utsatte jeg det. Ingen god ide: dagen etter hadde det lagt seg mye snø over hele Bergen. Men etter flerfoldige turer opp og ned Fløyen vet jeg jo hvor mosen er - så opp i snø...og kostet vekk...og der fant jeg mosen, og lyngen og granbar og alt. I tillegg fikk jeg nydelig vintersol over fjellene på Laksevågsiden.

På vei ned Tippetue kunen jeg konstatere at mange har det gøy med snø - men noen ganger går det nok litt for hardt for seg. Resultatet kan bivånes her:
Neste gang jeg går på Fløyen tror jeg at jeg tar skiene på, men her sitter jeg 1.juledag og sliter med en forkjølelse som kom kastet på meg dagen før lillejulaften...blir nok ingen pokal på pulsklokken denne uken. Men jeg har fått en julegave som kommer til å utløse flere innlegg på denne siden: nå har jeg også blitt eier av hodelykt! Med tre innstillinger i tillegg til blinklys (når har man bruk for det?) kan jeg nå gå ut på tur både dag og natt - når jeg blir frisk igjen. Jeg antar det blir dårlig med bilder nattestid - men det kan jo åpne for helt andre turopplevelser? Følg med!

Tidvis får jeg tilbakemelding om folk som leser bloggen min og følger med meg på turer hit og dit - det er veldig hyggelig. Så inntil jeg legger ut på neste tur får jeg bare ønske mine lesere en fortsatt riktig god jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar