søndag 23. mai 2010

Tur, trening, hund og oppgaver

er vel kort oppsummert det jeg driver med for tiden
Tv, mat, venner, familie, kino, konserter får ikke plass med mindre de kan kombineres med elementene i overskriften. Heldigvis er det ganske mye som kan kombineres: Tur og venner går veldig fint sammen, familie og hund er også en god kombinasjon som har vist seg å være ganske vellykket så langt, mat og hund går veldig godt sammen synes hunden, men de kulinariske opplevelsene blir ikke akurat prioritert for tiden. Tv, kino, konserter? Tja, de får vel vente...oppgaveskriveing tar ganske stor plass for tiden. Og hvem skulle tro at det er så vanskelig å skrive 5-6000 ord om hva jeg tenker å forske på til neste år?

Men tur - det har jeg i alle fall tid til, hvis ikke forfaller både kropp og hjerne. Det har blitt en del turer til Fløyvarden i det siste, må jo registrere turmål for å klatre på statistikken! Når jeg går alene uten hund, går jeg turen opp og ned på temmelig nøyaktig en time, underveis hender det jeg treffer kjente og ukjente som jeg snakker med, men for det meste kan jeg gå i egne tanker og fundere. Og i den siste tiden har dt ikke engang vært plass til lydbok, tankene kverner selv om jeg er på tur!...så jeg kan unnskylde meg med at det er mental fordøyelse når jeg er ute og trakker opp og ned fjellsiden.

Været i Bergen er ikke så verst for tiden - ikke veldig varmt i dag men vi har hatt mange fine soldager, og det gir seg utslag i vakre grønne fjellsider. Jeg koser meg med alle de ulike grønsjatteringene, og ser at løvet på trærne blir tettere for hver dag som går. Innimellom er det sånn at jeg lurer på om jeg skulle tatt med meg en øks på tur, det blir fort ufremkommelig på stiene der jeg liker best å gå, men jeg er ikke sikker på at Skog & Træplantingsselskapet ville like det noe særlig hvis jeg tok meg til rette. Best å la være.

I dag var jeg på toppen av fjellet på andre siden av byen - Løvstakken. Jeg og min ex-kollega har nå fått klippet alle de tre bronsetoppene i Topptrimmen. Vi startet optimistisk opp tidlig i år, men snøen stjal en del tid fra oss. Men vi er i gang! Løvstakken har fin utsikt og er ikke så vanskelig tilgjengelig fra Solheimsiden, det tar vel en time opp, og litt kortere tid ned.
Oppdaget akkurat nå at jeg har gått glipp av premiering: ikke bronse-, sølv- og gull-merkene, de er ikke så spennende. Men gavekort og reise til Kilimansjaro - hm...kanksje jeg skal levere inn kortet mitt i år? Jeg vil gjerne ha premier, jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar