mandag 17. mai 2010

17.mai er vi så glad i?


Nei.....slett ikke, og i dag skulle jeg egentlig ha vært på en lenge planlagt ferie i Hellas. MEN ble forhindret av eksamen, hedigvis ikke min egen, selv skal jeg bli mappevurdert. Som om det skulle være noe bedre - å måtte levere ikke bare det jeg har tenkt, men å bevise med henvisninger at også andre har ment noe om det. Men altså, her er jeg i Bergen, og jeg liker egentlig ikke 17.mai. Så det var ikke så dumt å kunne sende mann og barn i 17.maitog, og selv sette seg ned foran pc'en og søke etter relevant faglitteratur. Senere kom hele, halve familien til rømmegrøt og kaker, en kombinasjon som gjør en sprekkmett.
Så da besøket hadde gått, skiftet jeg klær, tok på pulsbelte og satte i vei opp mot Fjellveien.
Men jeg stoppet ikke der, jeg fortatte opp Stoltzekleiven sammen med et par andre som ble minst like svett som meg. Men på toppen kunne jeg selv se at tiden var under 20 minutter - og da er jeg ganske fornøyd. Ved pilen registrerte jeg turmålet, og fortsatte videre. Etter litt vaklende vurdering falt jeg ned på at jo; jeg går videre til Rundemanen. Opp Malerskaret og helt til masten der alle telefonlinkene står og speiler utover i alle retninger. Televerket har for sikkerhets skyld satt opp et skilt - men jeg må si jeg fester liten lit til innholdet!Her ble nok et turmål registrert og ferden gikk nedover mot Brushytten der neste turmål er. Denne veien er egenltig ganske kedelig, på grusvei som slynger seg nedover, før den går over i asfalt et lite stykke. Her og der var det faktisk klatter med snø, men solen gjorde sitt beste for å bryte gjennom skylaget. Så om veien er kjedelig var utsikten og himmelen vakker. Fra Brushytten gikk jeg veien om Revurtjern, og via Halfdan Griegsvei til Fløyvarden. Det fjerde turmålet på en og samme tur...det må vel dra opp statistikken min?
Det var ikke mange personene jeg så på tuern min, men noen var det da....og selv om jeg får hevet statistikken var ikke det det beste: jeg så ikke et eneste flagg, eller en eneste bunad...og pulsen hadde gått både opp og ned... og det var utrolig deilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar