onsdag 18. april 2012

Trening

Påskeferien kom og gikk forunderlig fort! I påskeuken hadde jeg virkelig fått sving på pulstreningen syntes jeg, og ble ganske skuffet over at det ikke kom noen pokal på pulsklokken. Tvert imot; det kom en melding til meg at jeg må trene mindre i sone 3 (høy puls). Et alternativ er å lete mer etter Geochasher - det er morro, men tar tid og gir langt i fra høy puls. I helgen hadde min eldste datter og jeg en runde der vi håvet inn en del casher, og jeg er nå kommet opp i over 15. Datteren min har tatt helt av; hun har passert 30 for lengst!

Men det kom en ny uke, og jeg prøvde virkglig å følge pulssonene. Dermed ble det mindre bratte fjellturer og mer rask gange opp mot Fløyen, gjerne langs veien. Litt kjedelig å gå på vei, men lydbøker avhjelper kjedsomheten. Det verste er at når jeg har gått oppover, er jeg nødt til å gå nedover. Da har jeg valget mellom å få det registrert som lav puls/utenfor sone, løpe nedover, eller slå av pulsklokken. De to siste alternativne har vært mest brukt, men mine gamle knær liker ikke helt å løpe i nedoverbakker, selv om det ikke er veldig bratt. Å skru den av er litt juks, men jeg unnskylder meg med at den delen får være "tur m/ Loke". På mandag var jeg i alle fall litt spent på meldingen fra Pulsklokken; og var vel fornøyd med at den nå gratulerte meg for vel gjennomført trening OG ga meg pokal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar