søndag 8. april 2012

Geocaching

Det er en god stund siden jeg leste om geocaching  og tenkte det var en god ide. Å koble tur og teknologi passer meg godt! Men det har vært litt knapt med tid til nye hobbier, og ikke visste jeg helt hvordan jeg skulle komme igang. Nå var tiden inne, og Gøsta sin innføring hadde gitt meg akkurat nok til å finne ut av det. Så en ettermiddag begynte vi: min eldste og yngste datter og Loke. Den første skulle ligge bare none få meter fra huset vårt - vi lette og lette, men fant ingenting. Så vi bestemte oss for å prøve en ny litt lenger unna - og her hadde vi full klaff; vi fant esken og fikk skrevet oss på. Oppmuntret av resultatet prøvde vi påneda en ny utfordring. Vi fant stedet, lette i takrenner og avløp, men fant ingen cache. Derimot hadde vi noen naboer i vinduet som sikkert syntes at vi oppførte oss rart.

Så i påskeferien har jeg lett etterlitt flere; i strålende solskinn gikk jeg og en venninne en løype via Øvre Sverresborg, Håkonshallen og Mariakirken. Denne gangen hadde vi treff på to av de tre - hvorfor vi ikke fant den siste forstår jeg ikke helt.
Å navigere eter kart går greitt, men jeg har en mistanke om at hvis en bruker koordinatene blir det letter å finne frem til riktig sted? Nåja, vi finner nok ut av det !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar