fredag 26. mars 2010

Denne uken

har det blitt mange bittesmå turer; og årsaken har fire ben. Vi har blitt hundeeiere, og 9 uker ganle Loke synes det er langt nok å gå til Meyermarken.



Det å gå i bånd er litt merkelig ide. og biler er litt skumle....er ikke godt å vite om en bør stikke av når de brummer forbi. Og så er det alle de rare lydene som er ute, dører som knirker, skjærer som skratter og all verdens annet....Og luktene! og de andre hundene....Turer for Camilla kommer i annen rekke! Men i dag snek jeg meg til en tur - deilig vårvær: sol og litt varme i strålene nå. Jeg tok sjansen på joggesko, men hadde ingen planer om å løpe! Oppden bratte bakken i Breistølsveien, mye grus som ligger igjen etter snøsmeltingen, men det var bart hele veien opp til Fjellveien.

Gikk bort til "hesten trenger hvile" og tok opp mot Sagen. Litt overrasket kunne jeg se at all snøen faktisk var borte her også - i løpet av en uke var den hardstampete snøen borte vekk! Ved Skansemyren fløybanestasjon tok jeg til venstre, og bort Hestebergveien. Å kunne gå på bare veier igjen var herlig. på vei ned Tippetue fikk jeg øye på noe rart - noen har enten ryddet eller laget et kunstverk av etterlatenskaper. Jeg vurderte produktet fra flere siden om kom til at det måtte være det siste! Da jeg kom til Fjellveien igjen syntes jeg at dette ble litt kort! Så jeg svingte opp Skredderdalen og passerte alle tømmerstokkene, her og var snøøen borte! Jippi! Det betyr kanskje at det går an å gå på fjellet snart igjen - uten ski eller brodder? Ved gjerdet tok jeg skogsstien til venstre og gikk på skogsnunn og stier til jeg enda en gang kom ned i Fjellveien. Nå var det begynt å skumre såpass at jeg ikke tok bilde av Mon Plasir, dette merkelige lysthuset bygget i gresk stil.
Deilig å gå på barmark - og litt sol og varme tar vi gjerne i mot - snart påskeferie...å slev om deler av tiden må brukes på prosjektskisse...noen turer skal det nok bli. Med vov? tja, kanksje ikke ennå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar