lørdag 11. desember 2010

Jøss....

Nesten en måned siden forrige innlegg. Ikke bra! Men på den annen side åp det sies at det har vært en trist turmåned. Vinteren kom tidlig til Bergen og det har vært noen uker der det har vært adskillig flere minusgrader enn det vi er vant med. Litt snø oppå det, og turstiene blir forvandlet til morderiske rustjebaner. Det erfarte jeg i alle fall forrige søndag. På vei opp den bratte bakken i Skredderdalen, vips var jeg Bambi på isen - i langt mindre grasiøs positur. Og på vei ned gikk jeg på rumpen så det sang - men den er heldigvis godt polstret.

Det har ikke vært så mange solskinsdager, og de få som har vært har jeg stort sett sittet inne, på jobben eller  hjemme med PC, og lengtet ut. Hadde det ikke vært fordi jeg har Loke som krever sine turer enten vær og føre er nå sånn eller sånn, hadde jeg vel gått aldeles i hi. Fjellveien har sin sjarm den også, og når kommunen ikke salter for mye kan man faktisk ta en løpetur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar