søndag 31. oktober 2010

Halloween?

Halloween for de som feirer sånt, Allehelgenssøndag for de som følger kirkeåret...den siste søndagen i oktober for oss andre, og tid for å justereklokken til vintertid.

I dag sto jeg opp veldig tidlig, tankene surret rundt intervjuguide til masteroppgaven. Etter å ha kvernet på det en stund i halvsøvne, fant jeg ut at det var like godt å stå opp og jobbe litt med det. Så da klokken var halv elleve hadde jeg gjort unna et par timers arbeid, og Loke syntes jeg var veldig kjedelig. Så da fikk man jo bare kle på seg regntøy og legge i vei! Jeg la i vei opp Skredderdalen. Elven hadde roet seg litt siden sist jeg gikk forbi, da kastet den seg utfor demningen med øredøvende bråk. Loke og jeg gikk aldeles alene, men jeg tenkte siden jeg ikke hadde justert klokken, var det jo tidlig morgen enda! Opp forbi lerkeskogen, som nå er aldeles gul, farer Loke som en pil mellom trestammene og ut på myren. Han bråsnur, og kommer tilbake i full fart. De som sier at hunder ikke kan smile, tar helt feil!
Da vi nærmet oss Fløyvarden så vi solglimt over byen, og da vi kom til Revurtjern var glitret solen på vannet, vakkert! Her måtte Loke få på båndet en stund mes vi gikk på veien. Det var fremdeles få andre å se, men for sikkerhets skyld....Fra Brushytten og ned via lysløypen fikk han løpe fritt igjen og vi treff ikke på andre før vi kom til demningen. Nå var tydeligvis andre våknet til live, vi traff flere på vei oppover Skredderdalen da vi gikk ned. Her og der så jeg bøketrær og andre løvtrær som pynter seg med høstfarger. Desverre ga batteriet i mobilen opp da vi var ved Revurtjern, så det blir ingen vakre høstbilder.

Men gladmelding fra meg selv til meg selv - jeg har passer hundre turmålsregistreringer i 2010!
Så hva skal neste målsetting bli?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar